Miles

Miles #34 - Mer du Nord On en Veut Encore !
Miles #34 - De Noordzee - Uitgesteld Afscheid!
Views
2 years ago

Miles #23 Special Blij dat ik glij!

  • Text
  • Elke
  • Produpress
  • Ongeoorloofde
  • Kopie
  • Strikt
  • Verboden
  • Voorafgaande
  • Toestemming
  • Schriftelijke
  • Favoriete
Miles #23 Special Blij dat ik glij!

« De Vans behoren tot

« De Vans behoren tot de accessoires voor wie zich wil onderscheiden » speelt een nog jonge Sean Penn een wat verwilderde skater. In een ondertussen cult geworden scène draagt hij het bekende model met het zwart-witte dambordpatroon. De scène blijft niet onopgemerkt en straalt natuurlijk af op het merk en zijn imago. Het breekt uit de skatewereld en raakt geleidelijk aan bekend bij het grote publiek. Tegencultuur Aan het begin van de jaren 90 wordt de Amerikaanse alternatieve cultuur (hiphop, grunge, hardcore) mainstream en veroveren skaters ook de esplanades, parkings en pleinen in heel Europa en de rest van de wereld. Het skaten is een van de belangrijkste onderdelen van deze cultuur en alom aanwezig. En de Vans behoren tot de accessoires voor wie zich wil onderscheiden. Vans behoudt die rebelse geest, dat gevoel van vrijheid dat zo kenmerkend was voor de eerste skaters die aan de basis lagen van de legende. Het merk slaagt hierin dankzij coproducties van video’s en documentaires en als sponsor van grote internationale competities (Triple Crown of Surfing) en muziekfestivals waar ook extreme sporten beoefend worden (de Warped Tour). Vans is mee het nieuwe gezicht van de tegencultuur die de strikte regels van de massacultuur komt verstoren. Aan het begin van dit millennium is Vans, dat dan bijna veertig jaar bestaat, uitgegroeid tot Julien Stranger, skaterheld die vooral in de jaren 90 een naam voor zichzelf stuntte. een gerespecteerd merk, maar het blijft wel steunen op zijn ‘Off the Wall’-filosofie, die staat voor buiten de lijntjes kleuren. De typische wafeltjeszolen blijven populair bij skaters maar veroveren ook hun plaats in de streetwear. Vans maakte ondertussen ook zijn intrede bij de wintersporten en zorgt ervoor dat snowboarders aan hun trekken komen. In 2000 veroveren de snowboarders Danny Kass en Doriane Vidal bij de Olympische Spelen in Salt Lake City een medaille, mét snowboots van Vans. Al in 2004 biedt het merk de mogelijkheid om modellen te personaliseren, ruim vóór andere merken dat deden. En om de cirkel helemaal rond te maken, organiseert Vans in 2005 in Las Vegas het eerste Let It Ride-event met een BMX-wedstrijd en rockoptredens. Het bedrijf breidt zijn markt uit naar Azië en verstevigt zijn basis in de Verenigde Staten en de wereld van de sport en de cultuur. Op naar later Voor zijn vijftigjarige bestaan, dat dit voorjaar werd gevierd, schonk het bedrijf zich een verankering van zijn verleden in het heden: zijn ‘House of Vans’-winkels werden voor de gelegenheid omgevormd tot een podium voor gastartiesten als Dinosaur Jr, Wu-Tang Clan, Jamie XX of Nas. Verder stonden er heruitgaven van vroegere reeksen en afgeleiden van het gamma met het dambordpatroon op het programma. Ook de SK8-Hi en zijn side stripe werden opnieuw opgebracht. Het bedrijf maakte daarnaast een minidocumentaire waarin het zijn impact op de cultuur beschrijft, met getuigenissen van mensen die het allemaal zagen gebeuren, onder meer hardcorezanger Henry Rollins, skater Steve Caballero en Lizzie Armanto. Maar meer dan een knipoog naar het verleden – al weten we hun retro VW-busje met het dambordpatroon wel te smaken – werd bij het jubileum van het merk dat ooit in Anaheim werd opgericht, een knipoog naar de toekomst gemaakt. Ze startten een nieuwe verhaal, waarbij het merk een plaats krijgt in het hart van iedereen met een moderne levensstijl. Klaar voor de volgende vijftig jaar. 66 Miles #23 Elke ongeoorloofde kopie is strikt verboden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Produpress NV.

Art RED APE : lord of the board Skateboards beschilderen en bewerken met beelden van iconen uit de populaire cultuur en de tegencultuur, dat is het werk van RedApe, schilder-kunstenaar, beeldhouwer en graficus. Hij laat zijn esthetische codes dialogeren met die van de street art, en werkt met hedendaagse verhalen en legendes uit ons dagelijkse bestaan. « Onze handelingen laten sporen na die ons hele leven tekenen, zoals een tatoeage » Nicolas Bogaerts Illustrations : Red Ape 67 Miles #23 Elke ongeoorloofde kopie is strikt verboden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Produpress NV.