Views
4 months ago

Miles #25 Bike Attack

  • Text
  • Elke
  • Verboden
  • Strikt
  • Produpress
  • Ongeoorloofde
  • Kopie
  • Voorafgaande
  • Schriftelijke
  • Toestemming
  • Nieuwe
Miles #25 Bike Attack

FERRARI 70 YEARS EXPO

FERRARI 70 YEARS EXPO AUTOWORLD 15.07 > 03.09.17 Parc du Cinquantenaire 11 Jubelpark, 1000 Brussels . Tel +32 2 736 41 65 . Fax +32 2 736 51 36 Metro Merode . Open 7/7: 10h - 17h, week-end 10h - 18h . info@autoworld.be . www.autoworld.be Elke ongeoorloofde kopie is strikt verboden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Produpress NV.

L ife SUCCES SUSHI Terwijl iedereen de mond vol heeft over Deliveroo, Uber Eats en andere diensten die maaltijden aan huis bezorgen, vergeten we dat Sushi Shop in België hierin één van de voorlopers was. We blikken terug op het succesverhaal met een van de managers van het bedrijf, Grégory Marciano. Elsa Fralon In 1995, wanneer Grégory student Rechten is, besluit hij een jaar te gaan studeren in de Verenigde Staten. Hij ontdekt er sushi en als hij terug in Frankrijk komt, stelt hij vast dat de Japanse restaurants in Parijs heel duur zijn en geen afhaalservice aanbieden. Hij beslist om samen met zijn jarenlange vriend, Hervé Louis, de sprong te wagen. ‘We hadden zin om iets te ondernemen, we investeerden alles wat we hadden, niet eens 10.000 euro elk, en we gingen ervoor!’ En het werkt, Sushi Shop wordt een groot succes. Eerst in Parijs-West, bij de gefortuneerde jongeren, daarna in heel Parijs. Zes jaar lang openen de twee ondernemers elk jaar een nieuwe zaak en in 2004 volgt een echte explosie: iedereen gooit zich op de verkoop van sushi. Sushi Shop kan profiteren van zijn lange staat van dienst en betrouwbare reputatie en springt mee op de kar. Er komt een derde vennoot bij, die voorstelt de business buiten de hoofdstad én naar het buitenland uit te breiden, terwijl sommige winkels in franchise worden gestoken. Vandaag zijn er bijna 130 Sushi Shops. Er werken 3.000 mensen en het merk ontwikkelt zich in heel Europa, maar ook in de Golfstaten. We hadden zin om iets te ondernemen, we investeerden alles wat we hadden! DIT ZIJN DE GEHEIMEN ACHTER HET GROTE SUCCES: 1. Alles begint met de moed om de sprong te wagen. Daarbij moet je dat vleugje lichtzinnigheid hebben dat ervoor zorgt dat je het gewoon doet. Ik heb zo vaak gezien dat projecten niet van de grond kwamen omdat mensen treuzelden, tien keer een businessplan opstelden, alle vooren tegenargumenten bleven afwegen... Als wij hadden geluisterd naar wat mensen ons zeiden, waren we er nooit aan begonnen. 2. Houden van wat je doet. Affiniteit koesteren met je product of je activiteit. 3. Het werk. Ik was allesbehalve een goede student, ik deed niet echt veel en van de ene op de andere dag smeet ik me met hart en ziel in Sushi Shop en werkte ik als bezeten, elke avond, elk weekend… In het begin deden we alles zelf: de telefoon beantwoorden, bestellingen noteren, bediening... Dat hielp ons het bedrijfsmodel goed te begrijpen en tegenover onze medewerkers geloofwaardigheid op te bouwen. 4. Goede timing en een beetje geluk. We waren op het juiste moment op de juiste plaats. 5. Je goed weten te omringen. Rekrutering is uitermate belangrijk. Je moet kunnen delegeren en de juiste persoon op de juiste plaats zetten. Elke ongeoorloofde kopie is strikt verboden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Produpress NV. Miles #25 67