Views
10 months ago

Miles #27 Old Is The New Young

  • Text
  • Elke
  • Strikt
  • Verboden
  • Produpress
  • Ongeoorloofde
  • Kopie
  • Voorafgaande
  • Schriftelijke
  • Toestemming
  • Jaar
Miles #27 Old Is The New Young

Hightech VOOR GEEKS EN

Hightech VOOR GEEKS EN IEDEREEN DIE HET WIL WORDEN Technologie is nog nooit zo nostalgisch geweest. Het bewijs is te ge(e)k voor woorden. Nicolas Mauclet COMEBACK VAN DE COMMODORE FLASHBACK De Spectra Futura, deze iconische luidspreker gefabriceerd door het merk Nordmende, herleeft zijn gloriedagen! Hij is ontsproten uit de verbeelding van designer Raymond Loewy en met zijn afwerking in hout krijgt hij een onweerstaanbare luxueuze uitstraling. Koopjes te vinden op eBay vanaf 160 euro. nordmende.eu Hij werd in 1982 gelanceerd als een van de allereerste personal computers en bestond uit een toetsenbord en een joystick. Het volstond om hem op een tv-toestel aan te sluiten. Ondertussen een cultitem wordt hij in januari 2018 heruitgebracht in een geüpgradede uitvoering. the64.computer GEEKJOKES (OM UIT TE BLINKEN OP TEAMSPEAK, DE ONLINE CONVERSA- TIESOFTWARE). - ‘Ik zou echt de wereld willen veranderen, maar ze willen me de broncode niet geven.’ - Microsoft: ‘Heb je een vraag? Wij hebben dansende paperclips.’ - 41$ |3 d!7 kun7 1323n d4n #36 |3 3¢#7 n00d 44n 33n v!93 n3uk63ur7 Zin in meer? papygeek.com WAT MOET IK MET EEN 3310? De befaamde telefoon ontworpen in 2000 en waarvan meer dan 120 miljoen exemplaren zijn verkocht, heeft een facelift gekregen. Waarvoor? Terugkeren naar de essentie: bellen en berichten ontvangen. € 59,99 nokia.com 1 2 3 4 PARTY-APPS! 1. Bac Calc. Om je alcoholconsumptie te beoordelen voor je achter het stuur kruipt. Denk aan je veiligheid! (0,99 euro) 2. Drunk Text Savior. Dit is de beschermende app tegen ‘het sms’je teveel’. Controle van de foto van de persoon waarmee je contact opneemt, groter lettertype, scheldwoorddetector. ‘t Is allemaal onder controle! (1,09 euro) 3. Mixxx. Voor iedereen die beweging in hun avondje willen krijgen zonder een dj in te huren. Met Mixxx zet je makkelijk je eerste passen in de kunst van het mixen. Gratis op mixxx.org 4. ‘What’s that track?’ Het toffe spel om op het einde van de avond boven te halen en de lachers op je hand te krijgen. Het principe is simpel: een liedje herkennen. Gratis 10 Elke ongeoorloofde kopie is strikt verboden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Produpress NV.

Start-up DE START-UP OM IN ’T OOG TE HOUDEN: ARMOGAN Een merk lanceren voor klassieke en elegante horloges tegen een betaalbare prijs, dat is de uitdaging die de twee Belgen, Amaury Deckers en Charles-Louis de Potesta willen aangaan. Nicolas Mauclet Wat is Armogan? Na enkele dienstjaren in het wereldje van de financiën, beslissen Amaury en Charles-Louis in 2014 om zich te laten meeslepen in het Armogan-avontuur. Waarom? ‘Ons vertrekpunt was doodeenvoudig: we vonden geen elegant en klassiek horloge naar onze smaak binnen deze prijscategorie. Door e-commerce is het mogelijk de markt uit te dagen door rechtstreeks aan de klant te verkopen tegen een billijke prijs’, legt Amaury uit. Hoe beproef je je geluk in deze sector? ‘Ik ben handelsingenieur en heb dus een nieuw vak moeten leren. Dat was een lange tocht. We hebben elke zondag lessen gevolgd bij een gepensioneerd uurwerkmaker. Mr Tissot (daar kom je niet zomaar terecht, nvdr). We hebben eveneens theoretische lessen gevolgd over mechanische horloges. Op die manier zijn we tot het besluit gekomen om een kwartsmechanisme te gebruiken en geen mechanisch. Het is nauwkeuriger en minder duur.’ Wat is het wezen van Armogan? Armogan betekent in het Oud-Frans ‘de goede omstandigheden om de zeilen te hijsen’. Via dit woord wil het merk ode brengen aan de pioniers van de vorige eeuw. Een referentie naar de kwaliteit, de tijdloosheid en eveneens de vernieuwing. ‘Momenteel hebben we drie collecties: ‘Spirit of St Louis’ (luchtvaart van de jaren 20), ‘Le Mans’ die doet denken aan het dashboard van raceauto’s. En ‘Regalia’ die je onderdompelt in de wereld van de Cafés. Wij bedenken het design. Dat is het meest creatieve deel van ons werk. We vinden daarin een stukje kind van onszelf terug waarbij we onze fantasie de vrije loop kunnen laten. We mengen klassiek en retro met een moderne toets. “ Spirit Of St Louis, 209€ Le Mans, 199€ En verder? ‘Wij willen onze basis verstevigen. Bekend worden in het buitenland en samen met ons publiek groeien: dus waarom niet een mechanisch model ontwikkelen...’ Een merk dat helemaal gelijkloopt met zijn doelgroep: jong en ambitieus Charles-Louis de Potesta, medestichter van Armogan Elke ongeoorloofde kopie is strikt verboden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Produpress NV. 11