Views
2 months ago

Miles #27 Old Is The New Young

  • Text
  • Elke
  • Strikt
  • Verboden
  • Produpress
  • Ongeoorloofde
  • Kopie
  • Voorafgaande
  • Schriftelijke
  • Toestemming
  • Jaar
Miles #27 Old Is The New Young

© Nagib Chtaïb LEXUS

© Nagib Chtaïb LEXUS LC 500h DE TOEKOMST BEGINT NU... Soepele lijnvoering en gedurfde proporties voor een Lexus LC die radicaal en vastberaden een einde maakt aan het burgerlijke universum van de grote coupés uit het topgamma in het genre 'Gran Turismo'. De toon is gezet; de steven is naar de toekomst gericht, ver weg van het vleugje neo-retro dat elders soms al te veel de boventoon voert. Lexus staat volledig achter zijn futuristische keuzes. Met een silhouet dat op generlei wijze twijfel laat ontstaan en door resoluut toekomstgerichte technologische keuzes. De LC is namelijk een moderne interpretatie van de Gran Turismo-coupé die veel belang cabine, een ongeëvenaard comfort om vele kilo- onophoudelijk de zinnen prikkelt. Aan boord maak je inderdaad kennis met een wereld van luxe, rust en behaaglijkheid; de kwaliteit van de materialen, de zorg besteed aan de passing, de majestueuze afwerking, de comfortabele uitrusting, de connectiviteit en het summum aan veiligheid. Zoveel goeds dat uitnodigt tot een lange reis in een prachtig kader waarin de term hightech niet weifelend wordt vernoemd maar nadrukkelijk wordt opgeëist. Lexus, de echte voorbode van de hybride - 20 jaar voor alle anderen - voorziet al zijn modellen van een dubbele aandrijving, een technologie die een traditionele benzinemotor vlot laat samenwerken met een elektrische motor die wordt gevoed door een ingebouwde batterij of door de wagen zelf, zodra hij vertraagt. Naargelang. En de toekomst voorbereiden betekent ook met zekerheid toegang krijgen tot de lage-emissiezones die de grote stedelijke zones overal beginnen te voorzien. De kere’ coupé, maar ook een heel groene… Lexus LC 500h V6, 3.500 cm 3 + elektrische motor 264 kW/359 pk 145 g/km de CO2 € 109.190 40 Elke ongeoorloofde kopie is strikt verboden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Produpress NV.

ICONIC MANUFACTURE BLANCHIMONT / PETER KLASEN MOBILE ART Dit handwerkatelier is een ruimte die zich toespitst op de automobielindustrie en tegelijk op hedendaagse kunst en design. Ze is opgericht door Jean-François Van Laere om in beperkte reeksen authentieke en exclusieve voorwerpen te verwezenlijken voor Gentlemen Drivers. Van Laere verenigt hier zijn twee passies voor de autosport en de kunst. Voor de feestelijke opening lanceerde hij een collectie kunsthelmen. De beperkte reeks op 24 exemplaren is uitgevoerd in samenwerking met de Duitse zijn genummerd en getekend. De ultrahedendaagse veelzijdige kunstenaar - hij is schilder, fotograaf en beeldhouwer - heeft ook een zwak voor mooie wagens. Zijn werk, dat de evoluties in de samenleving volgt, wordt in de grootste musea ter wereld tentoongesteld. Je kunt het bijzonder goed herkenbaar noemen en toch varieert hij graag de dragers waarop hij zich uit. ‘Kunstenaars moeten net als piloten het gevaar opzoeken.’ Wanneer Van Laere door een klant wordt gevraagd een Ferrari Testarossa 512M uit 1993 te personaliseren, een model dat op slechts 501 exemplaren is gebouwd, denkt hij logischerwijze aan Peter Klasen. De klant aanvaardt het project en de kunstenaar doet zijn intrede. Met zijn dochter en zijn beste vriend werken ze een week lang aan deze exclusieve wagen. Voor Van Laere moet elke realisatie van de manufacture Blanchimont een kunstwerk zijn dat helemaal overeenstemt met de autowereld. Hij besluit met een citaat van Oscar Wilde: ‘Ik heb een eenvoudige smaak, het beste volstaat!’ manufacture@blanchimont.com Boris Rodesch Elke ongeoorloofde kopie is strikt verboden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Produpress NV. 41