Miles

Views
1 year ago

Miles #28 Een Nieuwe Seizoen Lonkt!

  • Text
  • Elke
  • Produpress
  • Ongeoorloofde
  • Kopie
  • Strikt
  • Verboden
  • Voorafgaande
  • Schriftelijke
  • Toestemming
  • Heel
Miles #28 Een Nieuwe Seizoen Lonkt!

Hightech VOOR GEEKS EN

Hightech VOOR GEEKS EN IEDEREEN DIE HET WIL WORDEN Hoe krijg je tech-addicts in de frisse buitenlucht? Nicolas Mauclet JE DROID UITLATEN De BB-9E is de nieuwe robot uit het Star Wars Sphero-gamma. Zoals zijn grote broers R2D2 en BB-8, kun je hem rechtstreeks vanaf je telefoon besturen. Je kunt met hem gaan wandelen, hem laten leren en samen met hem films bekijken, want hij reageert op bepaalde scènes. BB-9E, € 170 EEN BIJENDRONE IN HET WATER LATEN DUIKEN De RoboBee is een insectrobot die vliegt en onder water duikt. Dit technologische vernuft laadt zich op met water dat hij in brandstof omzet. De uitvinding van Harvard-wetenschappers maakt het op termijn misschien mogelijk om bloesems artificieel te bestuiven en zo de wereld te redden! Het beestje is spijtig genoeg (nog) niet in de handel. Op een dag, wie weet... MOOIE FOTO’S NEMEN Misschien heb je de ambitie om in een galerie tentoon te stellen of misschien wil je gewoon onvergetelijke vakantiefoto’s maken? Of je nu een fototoestel of een smartphone gebruikt, dit boek geeft professioneel advies prijs waarmee je de sprong in het duister kunt wagen. Pluspunten: je wordt niet overspoeld met jargon. Wel krijg je praktische oefeningen voorgeschoteld om alle technieken onder de knie te krijgen. Lees dit als je fantastische foto’s wilt maken. Henry Caroll, uitg. Laurence King, € 18 MUZIEK BELUISTEREN ZONDER OVERHOOP GEREDEN TE WORDEN Samsung ontwikkelt de directionele speakers S-Ray waarmee je muziek kunt beluisteren zonder je volledig van de rest van de wereld af te snijden. In plaats van het geluid rechtstreeks in de oren te pluggen, wordt het rond de luisteraar verspreid die zo het omgevingsgeluid nog hoort. Een ervan is het luidsprekerhalssnoer dat er hip uitziet! De lancerings datum is nog niet bekendgemaakt. Stay tuned! 1 2 3 4 APPS Kom uit je kot! 1. Eventer. op Eventer. Je hoeft tijdens of na een avondje stappen niet meer achter de foto’s aan, ze worden op Eventer gecentraliseerd. Een persoon (host) maakt een evenement aan en de deelnemers (guests) melden zich aan via een uitnodiging of geolocatie. 2. Geocaching. Ga op virtuele schattenjacht in de buitenlucht. Zoek naar verstopte doosjes genaamd geocache en maak van elke wandeling een spel. Zo krijg je ook de kids mee! 3. LikeThatGarden. Een app die de foto scant van een bloem die je onderweg tegenkomt om ze dan via haar database te identificeren. Nu kun je lekker pocherig de platgetreden paden verlaten (maar treed de mooie plantjes niet plat, anders valt er niks meer te fotograferen).. 4. 365.be. Met deze app ontdek je elke dag toeristische attracties en musea in België. Genoeg om inspiratie op te doen voor je uitstapjes! 14 Elke ongeoorloofde kopie is strikt verboden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Produpress NV.

Start-up DE START-UP OM IN ’T OOG TE HOUDEN: OAKSHED & SONS Wat dacht je van onderhoudsproducten voor je wagen die even kostbaar, prestigieus en milieuverantwoord zijn als sommige van de chicste cosmeticaproducten? Nicolas Mauclet Wat is Oakshed & Sons? Dat is cosmetica voor de wagen! Niet te verwarren met onderhoudsproducten voor wagens: het gaat hier niet om fluorescerende chemische middelen, maar om verzorging. ‘Wij zijn het idee heel genegen om je passie voor auto’s over te dragen’, vertelt Arnaud Tabery, de oprichter van het merk. Om een goede ‘erfgenaam’ voor onze passie te vinden, moeten we allereerst onze machines goed onderhouden. Het merk biedt daarom milieuverantwoorde producten aan tegen redelijke prijzen. Hoe is het project ontstaan? ‘Vier jaar geleden zocht ik naar een overname. Ik heb toen in Waals Brabant een bedrijfje ontdekt dat reinigingsproducten maakt. Dat heeft me op het idee gebracht om bepaalde producten aan te passen voor gebruik in de autowereld. Op dat moment bestonden er op de markt alleen maar chemische producten die je met handschoenen moest gebruiken of anderzijds milieuvriendelijkere producten, waaraan je een half salaris uitgaf. Ik heb besloten om dit gat op te vullen. Uiteindelijk heb ik het bedrijf niet gekocht, maar wel het idee behouden.’ Wat is de identiteit van het merk? Arnaud is geen chemicus, hij heeft zijn producten met een leverancier in de VS ontwikkeld. ‘Ik heb een charter opgesteld dat aan de grondslag ligt van de formule: biologisch afbreekbaar en niet-allergeen. Het zijn producten op basis van natuurlijke polymeren die op 28 dagen tijd naar hun oorspronkelijke moleculaire toestand terugkeren.’ Het merk sluit aan bij de wereld van de oude apotheek. De packaging doet denken aan de amberkleurige flessen. De producten worden in een houten gereedschapskist geleverd. Bij het woord ‘Oakshed’ denk je aan de eiken hutten die je tegenkomt op Alpenroutes, langs Bretoense kliffen of op een roadtrip door Schotland. De geur bepaalt ook heel sterk de identiteit. De ceder verschaft een geur van vers gehakt hout, warm en met toetsen van menthol die je wagen parfumeren. Watervrije reiniger, € 20. En verder? ‘Ik zou mijn merk graag verder uitbouwen. Tot nu toe bestaat het assortiment uit zes producten voor de buitenkant van de wagen. Tijdens de komende maanden breiden we het uit met vijf onderhoudsproducten voor het interieur.’ Oakshed & Sons is beschikbaar in vijftien verkooppunten in België (en niet alleen bij autospecialisten). Zij zijn zinnens de wereld te overtuigen van hun filosofie. So far, so good. oakshed.net Luxepakket: houten gereedschapskist met alle producten, € 150. Elke ongeoorloofde kopie is strikt verboden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Produpress NV. 15