Miles

Views
10 months ago

Miles #30 Lewis Hamilton Superpiloot

  • Text
  • Elke
  • Voorafgaande
  • Produpress
  • Ongeoorloofde
  • Kopie
  • Strikt
  • Verboden
  • Schriftelijke
  • Toestemming
  • Zoute
Miles #30 Lewis Hamilton Superpiloot

Nicolas Verschueren, de

Nicolas Verschueren, de nieuwe creatieve directeur van BBF. DE START-UP OM IN ’T OOG TE HOUDEN: BELGIAN BREW FACTORY We zijn de West-Vlaamse velden afgeschuimd op zoek naar frisse ideeën en eigenlijk wisten we dat we bij de Belgian Brew Factory gingen terechtkomen. Na tien jaar brouwen is hun talent immers al door velen erkend. Nicolas Capart 1) Wat doet de BBF? Waar heeft de factory haar gistkuipen staan? Nicolas Verschueren, 34 jaar, CCO: ‘Het verhaal van de Belgian Brew Factory begint als zogenaamde ‘gypsy brewer’ of ‘à-façonbrouwerij’*. Na al bieren voor anderen, hebben we besloten om ons eigen ding te doen en bieren te maken die meer bij onze identiteit paste. We hebben ons dan in Heule gevestigd, vlakbij Kortrijk. *Een à-façonbier of gypsy brew is gemaakt volgens een origineel recept van iemand anders in een productiebrouwerij en wordt daarna meestal vermarkt door een ander bedrijf – een broederschap, culturele groep, sportclub, enz. Ze brouwen dan een vastgelegde hoeveelheid gedurende een bepaalde periode. 2) Sinds wanneer is de brouwerij actief? De meester-brouwer, de 35-jarige Bjorn Desmadryl, is dit avontuur vijftien jaar geleden gestart... in zijn garage natuurlijk. En hij werkt nu al tien jaar voor de Belgian Brew Factory. In tussentijd heeft het project een evolutie doorgemaakt en is het gegroeid tot een brouwerij die in staat is om jaarlijks 50.000 hectoliter bier te brouwen. 3) Waar lag de motivatie, hoe is het idee om te gaan brouwen ontstaan? Het hele team deelt zijn liefde voor lekker bier, en bij Bjorn Desmadryl neemt dat een passionele dimensie aan... Onze meester-brouwer, die een opleiding als bio-ingenieur heeft gevolgd, heeft altijd een echte passie voor de kunst van het bierbrouwen gehad. Dit project is ontstaan vanuit de goesting om iets te creeren en zijn droom om zijn eigen recepten te kunnen ontwikkelen en verbeteren. 4) Hoe ziet de Belgian Brew Factory er vandaag uit, in cijfers uitgedrukt? Ons team is uitgegroeid tot 10 personen die de eer van de BBF verdedigen. En onze eigen merken zijn nu sinds negen maanden op de markt. Onze producten staan in België sinds kort bij de winkels van Delhaize en Bio Planet. En tot slot zijn we net beginnen werken met twee nieuwe verdelers die ons gaan helpen om de merken te ontwikkelen. 5) Twee van uw bieren zijn onlangs bekroond geweest met prijzen (tijdens de World Beer Awards 2018). Was dat voor u een belangrijke erkenning en beloning? Inderdaad. De Martha heeft de zilveren medaille gewonnen in de categorie Best Belgian Strong Blond. En de Boho heeft de gouden medaille gekregen in de categorie Best Belgian Blond... Het is altijd leuk om te weten dat je bier waardering krijgt van het publiek en nog meer van je eigen publiek en om vast te stellen dat het werk van al die jaren zijn vruchten begint te dragen. We mogen dit dus echt wel een mooie erkenning noemen voor ons gepassioneerd team dat met plezier zijn handen uit de mouwen steekt. En natuurlijk creëert zo’n beloning ook geloofwaardigheid bij onze bestaande en potentiële klanten. 16 Elke ongeoorloofde kopie is strikt verboden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Produpress NV.

EEN PAK VAN ONS HART Het Duitse merk Boss heeft net een kostuum uitgebracht dat je in de machine kunt wassen. Ja, je leest het goed. De blazer heeft geen voering, de schouders zijn ‘zachter’, de interne constructie is tot het minimum herleid en de snit van de broek heeft een vereenvoudigde taille. De broeken worden ook apart verkocht. Niemand beter dan de Olympische zwemkampioen Joseph Schooling om dit nieuwe magische kostuum tot leven te brengen. Vest: € 499 Broek: € 179 MUSCLE M I L E S Elke ongeoorloofde kopie is strikt verboden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Produpress NV. 17