Miles

Views
8 months ago

Miles #31 Jagen op de Tijd

  • Text
  • Elke
  • Produpress
  • Ongeoorloofde
  • Kopie
  • Strikt
  • Verboden
  • Voorafgaande
  • Schriftelijke
  • Toestemming
  • Jaar
Miles #31 Jagen op de Tijd

POWERED BY MILES BESTAAT

POWERED BY MILES BESTAAT OOK DIGITAAL! VIND DIT NUMMER OF ONTDEK OUDE NUMMERS VAN MILES IN ONZE DIGITALE KIOSK! OF Elke ongeoorloofde kopie is strikt verboden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Produpress NV.

CULTWARE: DE YELLOW BOOT De befaamde Timberland-boot viert zijn 45ste verjaardag. Dit onmisbare stuk voor elke man die al eens in het bos Nicolas Mauclet Voor zijn 45ste verjaardag, is de Yellow Boot er in een saphire Hoe heeft deze houthakkerslaars de wereld kunnen veroveren? Dankzij het genie van Nathan Swartz. Deze Amerikaanse schoenmaker zocht een praktische oplossing om zijn voeten te beschermen tegen sneeuw in New- England. Hij perfectioneert daarom een techniek om te mouleren via injectie waarbij de laars in nubuck op de rubberzool wordt vastgemaakt. En dat geeft een volledig waterdicht resultaat. In 1973 commercialiseert zijn zoon Sidney de laars onder de merknaam ‘Timberland’ (houtland). Het wordt aanvankelijk vooral een werkschoen totdat eind jaren 70 een paar gewiekste verkopers ze maken de ‘paninaro’s’ (de trendy kerels van Milaan) de laars de hunne voor zijn coole ‘made in the USA’-kantje. De trend wordt tien jaar later opgevolgd in het New Yorkse hiphopmilieu. van de streetwear van. De superbekende producer Timothy Zachary Mosley doet het merk de allergrootste eer aan door als artiestennaam ‘Timbaland’ te kiezen. Harder kan je niet gaan. Sidney Swartz Elke ongeoorloofde kopie is strikt verboden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Produpress NV. 27