Miles

Miles #34 - De Noordzee - Uitgesteld Afscheid!
Miles #34 - Mer du Nord On en Veut Encore !
Views
5 months ago

Miles #35 - Terug in de Tijd Berlijn

Miles #35 - Terug in de Tijd Berlijn

TRENDS TRENDS: ICH BIN

TRENDS TRENDS: ICH BIN EIN BERLINER Wat bedoel je daarmee? Welke mindset schuilt er achter deze zin die in de jaren 2000 maar al te vaak op T-shirts stond geprint? Alles wat je maar beter weet om je een Berliner te wanen. Nicolas Mauclet Al we Berlijn zeggen, dan denken we aan het centrum van de undergroundmode. En een reeks clichés: wild gesticulerende lichamen op technofeestjes, boots, bombers, een tikkeltje fetisjisme en veel leisurewear (ergens halverwege tussen braaf casual en sportswear). Bij de val van de muur zijn 28 jaar lang beknotte creatieve geesten heropgestaan om iets volledig anders te bedenken: anti-mode, anti-commercieel, anti-gedoe. Er heerst een creatief elan zonder voorgaande. Het neemt zulke dimensies aan dat alles wat de aarde aan verbeeldingsrijke geesten kent verkast naar het creatieve Eldorado. Om te starten vanaf een zo goed als leeg blad. In de schittering van dit historische perspectief, zou het ronduit zonde zijn om in stijlstereotypes te vervallen. Wat is er van deze ‘stijlperiode’ overgebleven? Een mode met een praktische invalshoek met inbegrip van verwijzingen naar fetisjisme, de projectie van een gevarieerde LGBTQ+ gemeenschap onder de vorm genderflexibiliteit, een sterk maatschappelijk engagement. En techno, nog altijd. – Een klassiek kostuum in combinatie met dad shoes, daar vallen we heel erg voor. Pastelkleuren in de winter? Dat kan allemaal. En het is de mannenmode in Berlijn. 14 Elke ongeoorloofde kopie is strikt verboden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Produpress NV.

DE MERKEN OM IN ’T OOG TE HOUDEN? Of ze nu uitdrukking geven aan de invloed van de stad of aan haar heropstanding, dit zijn vijf must-wearmerken voor de locals en... voor ons. GOETZE A KIND OF GUISE We gaan prat op luxe! Dit merk heeft ingezet op absolute topkwaliteit voor een klassieke en functionele kleerkast: Schotse tweed, Zwitsers katoen, Oostenrijkse wol, Japanse zijde, om even een onvolledig idee te schetsen van hun programma. Akindofguise.com GMBH Benjamin Alexander Huseby, GmbH haalt voor zijn collecties zijn mosterd rechtstreeks in de Berlijnse technoscene die op hun beurt hun inspiratie uit de werkkledij halen. Het merk heeft internationale faam behaald tussen de allergrootsten op de Fashion Week van Parijs en wordt daarmee het meest gewilde merk van het land. Gmbhgmbh.eu De vers van Central Saint Martins afgestudeerde Sissi Goetze heeft een merk gelanceerd dat ons verrast door zijn unieke esthetiek en zijn prints die hun inspiratie vinden in de kunst en het design. Een mode die de hedendaagse mannelijkheid in vraag stelt. Zonder enige twijfel het meest trendy merk uit onze selectie. Goetze.xyz – Cognackleurig ribfluwelen hemd, Frisur, € 170 FRISUR ‘De meest tastbare ervaring die je kunt vinden’, zoals dit merk zich voorstelt. Dit Berlijnse merk dat is opgericht door Thies Meyer en Stephan Sunder-Plassmann zet onmiskenbaar in op comfort en duurzaamheid. Aanraken, meer vragen we niet! Frisurclothing.com MYKITA Het merk dat in 2003 in Berlijn is opgericht fabriceert al zijn brillen in zijn eigen ateliers. En ze lijken zich meer dan gemiddeld te amuseren. De collecties ontstaan uit een speels proces dat zich openstelt naar de wereld. De naam van het merk krijgt zo al zijn betekenis: ‘My kita’, waarbij ‘kita’ voor ‘crèche’ staat, dat in zijn eerste betekenis een plaats is waar tientallen kinderen terechtkunnen. Mykita.com Elke ongeoorloofde kopie is strikt verboden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Produpress NV. 15