Miles

Miles #34 - De Noordzee - Uitgesteld Afscheid!
Miles #34 - Mer du Nord On en Veut Encore !
Views
5 months ago

Miles #35 - Terug in de Tijd Berlijn

Miles #35 - Terug in de Tijd Berlijn

SUBCULTUUR HEERLIJK OM

SUBCULTUUR HEERLIJK OM JE IN ONDER TE DOMPELEN Elisabeth Clauss Sinds Krautrock rock is, gaan we graag wat Berlijnse couleur locale opsnuiven, voor een pak minder geld dan in Londen, alternatiever dan in Parijs - dat vraagt geen grote inspanning – en hipper dan Milaan. Vier veelzijdige underground-inspiraties in een nieuw jasje. DE NIEUWE STREETWEAR De urban trend waarvan de betekenis ondertussen is vervaagd, maar die wel in de smaak viel voor zijn ‘praktische en veelomvattende’ kant, ruimt vandaag plaats voor de ‘neowork wear’. Werkoutfits, overnieuw bedacht om het hard te spelen in Berghain en vervolgens weer hard te werken in het bankgebouw. Of omgekeerd. GmbH, is het jonge merk van Benjamin Alexander Huseby, een Duitse succesvolle fotograaf, en van Serhat Isik, de designer die bij zijn geboorte een minderjarige vader had. De twee creatieve geesten zijn elkaar in Berlijn op de dansvloer tegen het lijf gelopen. Ze mixen clubwear met streetwear gemaakt uit stoffen van de beste kwaliteit, tegen prijzen die toegankelijk zijn voor ‘jongeren zoals zij’. gmbhgmbh.eu VETEMENTS. Dit modehuis, een ontwerperscollectief dat even stevig in zijn schoenen staat als hun combat boots deluxe, houdt er een taalgebruik op na dat balanceert tussen elitair en populair. Let op, we zeiden niet populistisch. Heavy punk combat jackets of teddybear-rugzakken, elk stuk is een radicaal statement als geen ander. vetementswebsite.com GENDERVERSCHUIVING Uniseks in combinatie met mode betekent nogal vaak mode voor jongensachtige meisjes. Nochtans zie je vandaag de ‘basisvormen’ in elkaar overgaan. Man en vrouw bestaan tezamen. De invloed ervan op de mode waait over vanuit Berlijn, waar de queercultuur sterk tot bloei is gekomen. De term wordt vaak ten onrechte aan homoseksualiteit gekoppeld en definieert in werkelijkheid een niet-normatieve seksualiteit die je niet in het ‘gemakkelijke’ hokje kunt droppen van de binaire, eenvoudige ‘man-vrouwrelatie’. Random Identities, is in Berlijn gecreëerd door designer Stefano Pilati, die we kennen van bij Yves Saint Laurent en Ermenegildo Zegna. Hij verweeft androgynie door zijn ontwerpen, tot echt draagbare mode. Blazers zonder knopen, broeken met vijf zakken en hemden in denim, niet te serieuze (maar ver van kinderachtige) prints. Je kunt ook voor een ‘sartorialistische’ upgrade kiezen met zwarte overalls en kostuums die onberispelijk in de plooi zijn gestreken. ssense.com/en-us/men/designers/random-identities Ivanman een maatschappelijk fenomeen. Ivanman is grote fan van deconstructiereassemblage en cultiveert een vorm van minimalisme met een stevige kwinkslag. Bij hem overstijg je de sekses en ontstaat beetje bij beetje onduidelijkheid. De aandacht voor klassieke herkenningspunten geven je evenwel een goede houvast. ivanman.org 22 Elke ongeoorloofde kopie is strikt verboden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Produpress NV.

azzaro.com De nieuwe eau de toilette Elke ongeoorloofde kopie is strikt verboden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Produpress NV.