Miles

Miles #36 - RESTER - Réinventer sa manière de bouger
Miles Gentleman Driver's Magazine #34
Miles Gentleman Driver's Magazine #34
Views
2 months ago

Miles #37 - WELZIJN IS MOOI ZIJN

  • Text
  • Schoonheid
  • Toestemming
  • Schriftelijke
  • Voorafgaande
  • Verboden
  • Strikt
  • Kopie
  • Ongeoorloofde
  • Produpress
  • Elke
Miles #37 - WELZIJN IS MOOI ZIJN

BMW 635 CSI: HET

BMW 635 CSI: HET TOPSEGMENT De BMW 6-Reeks werd gelanceerd in 1976 en verwierf zijn sportieve adelbrieven enkele maanden later, met de komst van de BMW 635 CSi. Deze 2+2-coupé wierp zich op als een rechtstreekse concurrent van de Porsche 928, Mercedes SLC en Jaguar XJ-S. Met zijn zescilindermotor van 218 pk kon hij in amper 7,3 seconden van 0 tot 100 km/u spurten en haalde hij een topsnelheid van 220 km/u op de Autobahn. De BMW 635 CSi Coupé, met een koetswerkdesign van de Fransman Paul Bracq, pakte uit met de typische haaiensnuit van de allersportiefste BMW’s. Hij zou een mooie carrière beleven, tot 1989, toen hij plaatsmaakte voor de BMW 8-Reeks en zijn in de motorkap verborgen opklapbare koplampen. BMW 3-REEKS (E21): AFLOSSING VAN DE WACHT De BMW 3-Reeks E21, de eerste van een modelreeks waarvan BMW nu de zevende generatie op de markt brengt, volgde midden jaren 70 de BMW 2002 op. Met zijn gamma dat uitsluitend een tweedeursversie omvatte, zette de BMW 3-Reeks de coupétraditie voort, terwijl hij tegelijkertijd een stap voorwaarts zette op het vlak van functionaliteit en gebruiksgemak. De E21 kon weliswaar niet prat gaan op de uitstraling van zijn opvolger, de E30, maar wist BMW toch weer wat meer naambekendheid te geven, zowel in de autosport - met zijn indrukwekkende roep -raceversies - als op de markt van de sportieve gezinsauto’s. 36 Elke ongeoorloofde kopie is strikt verboden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Produpress NV

BMW M3 (E30): DE ATLEET BMW vernieuwde zijn 3-Reeks in 1982 en wilde tegelijkertijd zijn aanwezigheid in de autosport versterken. Zo werd in 1986 de BMW M3 E30 geboren, de eerste hengst in een voor de competitie ontworpen lijn van volbloeden, waarvan BMW minstens 5.000 exemplaren zou produceren om zijn deelname aan het wereldkampioenschap voor toerwagens te valideren. Zijn 195 pk sterke viercilindermotor maakt vandaag de dag minder indruk dan zijn verbrede wielkasten en grote achterspoiler. Niettemin wist de BMW M3 zich te ontpoppen als een absolute referentie onder de sportwagens van zijn tijd. Een imago dat zeker ook de volgende BMW M4 zal willen nastreven... BMW 4-REEKS (G22): DE CLIMAX T Net zoals zijn voorgangers heeft de nieuwe BMW 4-Reeks Coupé weer een verticale oriëntatie gegeven aan zijn grille. Het beroemde paar nieren dat de huisdesigners zo na aan het hart ligt, is nog altijd van de partij. De grille steekt wat meer naar voren dan we gewend waren, en is met meer zelfvertrouwen geïntegreerd in de bumper. In dat verband moeten we erop wijzen dat het model twee verschillende gezichten kan aannemen, naargelang het gaat om een sportievere dan wel chiquere variant. Op de M Sportversie is de bumper aan de zijkanten meer opengewerkt, waardoor de aerodynamische kwaliteiten worden versterkt en de motor efficiënter gevoed kan worden met frisse lucht. De andere bumper, die minder ingesneden is, onderstreept de elegantie van het lijnenspel door te kiezen voor kleinere luchtinlaten en subtieler te harmoniëren met het koetswerk. Elke ongeoorloofde kopie is strikt verboden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Produpress NV 37