Miles

Views
6 years ago

Miles Gentleman Driver's Magazine #27

  • Text
  • Elke
  • Strikt
  • Verboden
  • Produpress
  • Ongeoorloofde
  • Kopie
  • Voorafgaande
  • Schriftelijke
  • Toestemming
  • Jaar
Miles #27 Old Is The New Young

IK ZAT ECHT IN TOP GUN!

IK ZAT ECHT IN TOP GUN! Uitnodigingen lees ik altijd diagonaal, ik ken Breitling, een merk waar ik erg van hou, dus besluit ik om te gaan. Pas als de persattaché tegen me zegt dat ik b****n aan mijn lijf heb om de uitnodiging aan te nemen, bekijk ik de mail wat aandachtiger: “Raak de wolken met je vingertoppen aan met het Breitling Jet Team.” Heel duidelijk allemaal, zonder dubbelzinnigheden. Ik ben geen fan van kunstvliegen, ik haat de Russische bergen, maar ik beheers me en ga erheen. De kerels met wie we gaan vliegen zijn niet de eerste de beste, maar gewezen beroepsmilitairen van de Franse luchtmacht, zowel makkers als rakkers, die grapjes maken terwijl wij ‘m behoorlijk beginnen te knijpen tijdens de veiligheidsinstructies. Ik ben de enige die verrukt is over het supercoole pak dat we moeten aantrekken, maar dat is beroepsvervorming, daar kan ik niks aan doen. Ik probeer vooral om me op iets anders te concentreren dan het feit dat we weldra opstijgen en loopings gaan maken. Mijn oud-stuntvlieger is erg sympathiek en stelt me op mijn gemak, ik vraag hem een heleboel dingen die niets met veiligheid te maken hebben, hoewel dat eigenlijk het enige is wat me interesseert. Ik installeer me in de Albatros L39-C van Breitling, mijn harnas wordt vastgegespt, het duurt wel een eeuwigheid, ik heb het warm. We taxiën naar de startbaan waar we gaan opstijgen, nu krijg ik het écht warm, ondanks de airco die volop blaast in de cabine. We stijgen op. Een magisch gevoel, alsof ik echt kan vliegen. Het is mooi weer, er zijn bijna geen wolken en ik kan alles zien, ik raak de hemel aan. De lage kruissnelheid bevalt me wel (650 km/u), te gek, ik bewonder het landschap. Na enkele minuten zegt mijn oud-stuntvlieger echter dat we nu aan het serieuze werk gaan beginnen en een paar figuren gaan maken. Ik denk bij mezelf dat dit heus niet nodig is, dat het zo wel goed is, dat ik van mijn moeder en mijn zoon hou, en PATS, dan krijg ik 4 ton op mijn schouders, een kleine ‘looping’. Ik trek mijn buikspieren zo hard mogelijk samen en bid dat dit ophoudt. Ik heb een ‘barrique’ (ton) overleefd, een ‘oreille’ (soort hoge bocht) en andere figuren waarvan ik de naam ben vergeten. En het was absoluut fantastisch. Geweldige, professionele, geruststellende piloten. Een ongelooflijke vlucht, een van de gekste ervaringen uit mijn leven, en een enorm boeiende geschiedenis tussen Breitling en de luchtvaart. Beleef deze ervaring zelf voor 2.945 euro per persoon tijdens een 8 Elke ongeoorloofde kopie is strikt verboden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Produpress NV.

Elke ongeoorloofde kopie is strikt verboden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Produpress NV.