Miles

Views
5 years ago

Miles Gentleman Driver's Magazine #29

  • Text
  • Elke
  • Produpress
  • Ongeoorloofde
  • Kopie
  • Strikt
  • Verboden
  • Voorafgaande
  • Schriftelijke
  • Toestemming
  • Onze
Miles #29 Relax Special Summer

Start-up DE START-UP OM

Start-up DE START-UP OM IN ’T OOG TE HOUDEN: COWBOY De Cowboy: Belgisch, elektrisch en niet duur. ontwikkelen tegen een competitieve prijs. Zodat we ook de meest sceptische onder ons kunnen overtuigen! Adrien Roose, CEO van Cowboy vertelt ons hoe. Nicolas Mauclet Waarom Cowboy? Mijn vennoten en ik (Karim Slaoui en Tanguy Goretti) voelen ons betrokken met de verschillende uitdagingen van de stedelijke mobiliteit. Brussel is een van meest dichtgeslibde steden van Europa met een mature markt voor elektrische fietsen: 50% van de in België verkochte fietsen zijn elektrisch. Toch is slechts 10% van de kopers jonger dan 50. We hebben een ideale oplossing voor het mobiliteitsprobleem, waarom zouden de jongeren er dan geen interesse in hebben? Ja, waarom? En waarom is jullie fiets aantrekkelijker? Er spelen drie factoren. De prijs, het design en de technologie. De meeste merken verkopen fietsen die tussen 2.500 tot 5.000 euro kosten, allemaal hetzelfde ontworpen en met een achterhaalde technologie. Wij bieden een fiets met een vernieuwend ontwerp (bedacht in samenwerking met een Zweeds ontwerpbureau), spitstechnologie (de fiets is geconnecteerd met zijn gebruiker) en een concurrerende prijs. Inderdaad, hij kost 1.790 euro. Hoe zijn jullie daarin geslaagd? We hebben de kosten op twee vlakken naar beneden gehaald. Ten eerste het ontwerp en de productie. De meesten besluiten om bij de lancering van hun elektrische fietsenmerk een kant-en-klaar elektrisch systeem aan te kopen dat ze bij een monteur in een structuur inbouwen. Dit systeem is duur. We hebben onze eigen variant uitgewerkt waar wij een structuur rond bouwen en niet andersom. Ten tweede is er de distributie. Ze gebeurt rechtstreeks, via onze e-shop. Wanneer de mensen de fiets willen uitproberen, komen we aan huis voor een gratis testrit of beschikken ze over de mogelijkheid om op afspraak naar ons testcentrum te komen (Regentschapsstraat 67, Brussel). De fiets is via een app geconnecteerd. Waarvoor dient dit? De gebruiker beschikt over een dashboard, hij kan de fiets aan- en uitzetten, zijn snelheid aflezen, de afgelegde afstanden, het overzicht van zijn trajecten, een gps-tracking volgen. Dankzij de app kunnen wij eveneens vanop afstand de prestaties van de fiets optimaliseren. De verkoop is gelanceerd, wat volgt er nu? Voor ons start het project nu. Wij hebben onze eerste bestellingen binnen, onze eerste leveringen zijn gebeurd, en de komende maanden zullen wij hieruit leren. Op korte termijn gaan we een ‘vrouwenmodel’ ontwikkelen, ik hou niet van dit woord, maar het gaat om een een model met een schuine stang. En misschien, wie weet, kunnen we uitbreiden naar onze buren. Wist je dat de grootste Europese markten zich in Duitsland, Nederland, België en Frankrijk bevinden? cowboy.bike 14 Elke ongeoorloofde kopie is strikt verboden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Produpress NV.

M I L E S MUSCLE © Ikea IKEA x CHRIS STAMP Ikea blijft ons maar verbazen! Deze keer door de samenwerking aan te gaan met de ontwerper en artistiek directeur van het Amerikaanse streetwearmerk Stampd, Chris Stamp, voor de creatie van de SPÄNST-collectie. SPÄNST is bedacht voor jonge creatievelingen en gaat voor stukken met een minimalistische esthetiek die tegelijk het verlangen van deze generatie invult om je spullen te tonen. We hebben bijvoorbeeld zin om onze sneakercollectie tentoon te spreiden in doorzichtige plexidozen die we dan tot een sterk deco-element maken. Kleren hangen we op een klerenstang die in een netstructuur zit ingesloten waardoor we onze favoriete stukken laten zien. SPÄNST, in beperkte oplage vanaf 7 mei 2018 in de Ikea-winkels en op ikea.be Elke ongeoorloofde kopie is strikt verboden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Produpress NV. 15